Nieuwe foodconcepten
Center Parcs investeert in een make-over van alle horecaconcepten. Er komt een grotere focus op een totaalbeleving – van het maken van een reservatie tot de ervaring in de restaurants.
Momenteel zijn er verschillende themarestaurants, waaronder Nonna’s (Italiaans) en Fuego (Zuid-Amerikaans). Die zijn vooral bedoelt om gezinnen met kinderen te vermaken. Met de nieuwe concepten wordt nog altijd ingespeeld op kindvriendelijkheid, maar dan veel minder gethematiseerd. Er wordt ook meer ingespeeld op lokale thema’s. Zo komen plaatselijke producten op de menulijst te staan.
Wat betekent dit concreet?
De Fuego restaurants worden omgebouwd naar een nieuwe formule genaamd ‘Fonkeling‘. Het wordt een meer luxueuze dinerbeleving in vergelijking met het huidige concept.
Nonna’s wordt minder ‘kinderachtig’ maar behoud wel de Italiaanse sfeer onder de naam ‘Da Nonna’
Nog een onderdeel van de vernieuwing is de aanleg van tuintjes waarop de koks zelf hun groenten en kruiden oogsten. Denk aan de beleefboerderij in Het Meerdal. Daarmee worden de Center Parcs restaurants voor een deel zelfvoorzienend.


Betere klantenervaring
Verder komt er meer aandacht voor de customer journey. Hiermee wordt het gemakkelijker voor gasten om zich digitaal te oriënteren op het horeca aanbod en zowel te reserveren als te bestellen vanuit de cottages.
Zo komt er een bezorgservice met uitgebreide mogelijkheden, waarmee gasten naast boodschappen ook een aanbod van “ready to eat” en “ready to heat” (vanuit de Daily Foodstore) kunnen bestellen.
Planning
In maart 2025 worden de eerste pilots van de nieuwe concepten gelanceerd op Center Parcs De Vossemeren. Center Parcs De Eemhof volgt daarna (met de overige locaties in Nederland en België niet veel later). Per park zullen ongeveer tien nieuwe concepten worden geïmplementeerd.
2 reacties
Word het Grand café ook vernieuwd?
Zo lang jullie dezelfde kwaliteit blijven leveren. Blijft het even slecht. Oude wijn in nieuwe zakken maakt de wijn niet beter. Zo vaak geef ik jullie horeca een herkansing maar het blijft een grote deceptie. De prijs kwaliteit verhouding is echt om je voor te schamen. En kind beleving in de horeca. De eerste keer dat jullie een kleurplaat uitdelen moet nog komen. De eerste keer dat ik minder dan een uur op een hoofdgerecht moet wachten moet zich ook nog voordoen. Met als hoogte punt 45 minuten wachten tot de tafel wordt uitgehaald. Echt schaam je kapot. Met jullie prijzen kan je horeca toppers in huren. Maar er staat lief lachend en vriend pure onkunde in jullie restaurants. Echt ik heb er na jaren proberen geen goed woord meer voor over. En ja ik weet dat ik niet in een sterren restaurant ga eten.