Nieuwe foodconcepten
Center Parcs investeert in een make-over van alle horecaconcepten. Er komt een grotere focus op een totaalbeleving – van het maken van een reservatie tot de ervaring in de restaurants.
Momenteel zijn er verschillende themarestaurants, waaronder Nonna’s (Italiaans) en Fuego (Zuid-Amerikaans). Die zijn vooral bedoelt om gezinnen met kinderen te vermaken. Met de nieuwe concepten wordt nog altijd ingespeeld op kindvriendelijkheid, maar dan veel minder gethematiseerd. Er wordt ook meer ingespeeld op lokale thema’s. Zo komen plaatselijke producten op de menulijst te staan.
Wat betekent dit concreet?
De Fuego restaurants worden omgebouwd naar een nieuwe formule genaamd ‘Fonkeling‘. Het wordt een meer luxueuze dinerbeleving in vergelijking met het huidige concept.
Nonna’s wordt minder ‘kinderachtig’ maar behoud wel de Italiaanse sfeer onder de naam ‘Da Nonna’
Nog een onderdeel van de vernieuwing is de aanleg van tuintjes waarop de koks zelf hun groenten en kruiden oogsten. Denk aan de beleefboerderij in Het Meerdal. Daarmee worden de Center Parcs restaurants voor een deel zelfvoorzienend.
Betere klantenervaring
Verder komt er meer aandacht voor de customer journey. Hiermee wordt het gemakkelijker voor gasten om zich digitaal te oriënteren op het horeca aanbod en zowel te reserveren als te bestellen vanuit de cottages.
Zo komt er een bezorgservice met uitgebreide mogelijkheden, waarmee gasten naast boodschappen ook een aanbod van “ready to eat” en “ready to heat” (vanuit de Daily Foodstore) kunnen bestellen.
Planning
In maart 2025 worden de eerste pilots van de nieuwe concepten gelanceerd op Center Parcs De Vossemeren. Center Parcs De Eemhof volgt daarna (met de overige locaties in Nederland en België niet veel later). Per park zullen ongeveer tien nieuwe concepten worden geïmplementeerd.